Takie wydarzenie nie odbywa się codziennie! Ponad 100 osób myjących twarz jednocześnie podczas transmisji online. Co miało na celu to wydarzenie i kto jest rekordzistą Guinnessa w tej kategorii?
Aktualny rekord Guinnessa
Canada World Records oraz Lambda Epsilon Alumni Association (LEAA), 2022
Kanadyjskie stowarzyszenie zapisało się na kartach historii Guinnessa dzięki nietypowemu osiągnięciu. „Najwięcej osób myjących twarz online” – aż 124 uczestników – to rekord ustanowiony 19 stycznia 2022 roku przez Canada World Records oraz Lambda Epsilon Alumni Association (LEAA) w Edmonton w Kanadzie.
Organizatorzy podjęli próbę bicia rekordu, aby zwrócić uwagę na działalność lokalnej organizacji charytatywnej, która dostarcza mydło dla zagrożonych społeczności. W czasie, gdy pandemia COVID-19 uniemożliwiała organizację dużych wydarzeń na żywo, inicjatywa miała na celu bezpieczne zjednoczenie ludzi w wirtualnej przestrzeni.
Współpraca Canada World Records i Lambda Epsilon Alumni Association pokazuje, jak innowacyjne podejście może połączyć przyjemne z pożytecznym. Uczestnicy wzięli udział w jednoczesnym myciu twarzy podczas transmisji online, wspierając szczytny cel oraz inspirując innych do angażowania się w działania na rzecz społeczności.
Rekord w myciu twarzy online nie tylko podkreśla siłę współpracy, ale również niesie ważne przesłanie o higienie i solidarności z potrzebującymi. Organizatorzy wyrazili nadzieję, że ten wyjątkowy pomysł zainspiruje inne społeczności do podejmowania podobnych inicjatyw.
Poprzedni rekord Guinnessa
NIVEA, 2020
Rekord Guinnessa na najwięcej osób myjących twarz online ustanowiono 23 lipca 2020 roku, online w Indiach. Rekord należy do pracowników firmy NIVEA India w liczbie 119 osób. Próba ustanowienia rekordu online została zorganizowana w ramach wprowadzenia na rynek nowego produktu do mycia twarzy dla mężczyzn NIVEA. Uczestnicy przyłączyli się do rekordu za pośrednictwem aplikacji do rozmów online – Zoom. Każda osoba uczestniczyła w próbie ze swojego własnego domu. Nikt nie musiał nigdzie wychodzić, ani publicznie się gromadzić. Można? Można!
Sachin Killawala – dyrektor marketingu przedsiębiorstwa NIVEA India o próbie ustanowienia rekordu online mówi tak: „Cieszymy się ogromnie, że udało nam się ustanowić rekord Guinnessa. Dzięki temu globalnemu wyróżnieniu, wszyscy zwiększyliśmy nasze zaangażowanie w misję NIVEA Men, która polega na codziennym ułatwianiu i przyspieszaniu pielęgnacji męskiej skóry. To osiągnięcie, zwłaszcza w tak bezprecedensowych czasach, pokazuje, że nic nie może nas powstrzymać przed próbami uszczęśliwienia naszych klientów, najlepszymi produktami do pielęgnacji skóry.”
Ustanawianiu rekordu online, zdalnie przyglądał się sędzia Guinnessa oraz wybrane media. Pierwsza tego typu akcja w wykonaniu NIVEA India spotkała się z ogromną aprobatą wśród fanów marki w mediach społecznościowych. Niewykluczone, że NIVEA podejmie się kolejnych, rekordowych inicjatyw online lub w przestrzeni publicznej, gdy nadejdą ku temu lepsze czasy.